31 Mac 2012

1st Order Pavlova



Semalam aku baking pavlova..
Ni 1st order aku terima untuk pavlova..
Dan kali ke 3 aku buat..
Mulanyer rasa macam tak nak ambil..risau tak jadi or pe la..
Tapi jika aku tak ambil, macam mana nak mulakan business..betul tak..
So aku ambil la order, kenal dia melalu puteri umno..dia 1 cawangan dengan aku..

Mencabar gak kali ni aku buat..sebab aku bakar 100c selama 1 jam..
Oven aku kan kecil, tak berani nak buka api besar..aku takut nanti atas dia rentung..dalam belum masak..
Tak nak ambil risiko..buka la sederhana je..
Bila dah cukup masa..atas dia dah nampak masak..tapi kat tepi belum lagi..
So bakar la balik..kali ni kuatkan api sikit..bakar dalam 20 minit lagi..
Sepatut nyer pavlova ni dimasak sejam..jadi kat aku hampir 2 jam..
Tak apa practice for perfect..
T___________T

Kalau nak resepi ambil kat sini la ye..
Malas lak makcik nak copy paste ;p
Pe pun thanx untuk aishah sebab memberi keyakinan kepada saya..

6 ulasan:

  1. Bagus ana! :)
    Lepas nie mesti dapat banyak order lagi

    BalasPadam
  2. thanx zuris..
    klu nk maju kena yakinkan..

    BalasPadam
  3. pergh dah maju ke depan nie.....bagus bagus......orang kata nak maju jadikan minat sebagai bisnes....
    insyaALLAH ana....boleh berkembang lagi nie

    BalasPadam
  4. mun:betul tu mun..thanx ye bg moral support...

    BalasPadam
  5. betul2
    kalau x mula...tak try
    mmg smpai ke sudah x kemana
    gud job..
    insya ALLAH lps ni rezeki akan lebih murah

    BalasPadam