30 Sep 2013

Majlis Tahlil 40hari + Doa Selamat + Beday Aryan 3yrs

Assalammualaikum uols..

Alhamdulillah selesai sudah majlis tahlil 40 hari untuk arwah abah persamaan hari sabtu 28 sept 2013 kelmarin..
Termasuk juga majlis doa selamat untuk adikku dan aku selitkan juga celeb beday untuk aryan..
Aku memang dah niat nak buat beday dia dulu..pastu time tu arwah abah tak sihat je..so asyik tertangguh..
Ni bila ada peluang aku selitkan je la..setakat potong kek je pun..





Penuh la khemah hingga tak cukup kerusi sampai bawah pokok depan tu..kat pangkin arwah abah buat tu orang duduk..

Lauk pauk ni semua kami tempah orang masak..sebab kesian pulok nak suruh jiran yang sama je masak..
Pastu nak kena angkut periuk belanga bagai sumua kat dalam stor persatuan..kesian lak pulok kat adik dengan papa nanti..
Pulut kuning dan rendang daging ma masak..sambal belacan, agaragar pun ma masak..
Kek warnawarni angah sponsor..buah jambu dengan asam + tembikai tu jiran sponsor tak silap..
Pastu apam + karipap bakal adik ipar sponsor..ada gak kuih ma tempah..tak ingat la pulok kuih pe..

Pastu kawan baik abah dan jiran kami, wak ribu pun ada bagi duit sponsor lauk pauk tu sikit..
Tima kasih la sapa yang bagi time kenduri tu ye..semoga kalian dimurahkan rezeki selalu..amin..


Goodies bag tu aku buat sendiri..
Semua buat last minit hari jumaat tu gak..
Pastu packing dan lekat semua tu sabtu pagi baru buat..


Nasib baik kek aku sempat order..itu pun hari rabu baru nak tempah..
nasib baik orang tu nak terima..lagi pun mang aku nak buat kek upin ipin sebab aryan kan suka tengok cete upin ipin..
Kek tu 1.5kg RM120..nanti hujung entri aku bagi link kat mana aku tempah..


Okay time tu tiup lilin..dulu aryan menangis takut tengok lilin tu dengan api..
Now tidak lagi, dia yang over excited nak potong kek..sampai melalak tak sabar..huhhh..
Baby arfan pun sibuk gak nak tiup lilin..hehehh..


Pastu sibuk nak potong kek sendiri..orang pegangkan tak nak..siap tolak tangan mama lagi..
Aku risau kek tu terbalik je..


Pastu baru bagi mama potongkan..sebab kek tu tebal so dia tak boleh nak potong..heheheh..


Picca papa ni sekeping je ada..sebab dia yang jadi photographer time tu..
So ni je la sekeping sempat aku snap..jadi la ken..


Wawa dan aniq..anak my bff lily dan amie..lily tu aku nak snap je picca dia larikan muka dia..
Tak nak tunjuk la tu pakai jubah dan tudung labuh macam baru balik mekah hajah lily..wakaaka..
Ada lagi sorang anak dia, aina..


Ni mak yong..tengah pregy anak ke 4..hebat ko wani..hahahahahh..dia telah mengalahkan lily..heheheh
Dia datang bawa baby dalam perut dia je..tentera dia tinggal kat rumah dengan krol suami dia..baguss...


Opismate aku ida dengan anak dia aqeef..dia la tauke buat cheezy layer tu..
Thanx aunty ida bagi bag tomey kat aryan ye..


Picca terakhir dari muka bolat ni budak tak reti duduk diam..
Semua orang datang geram tengok pipi dia..pastu tanya aku dah berapa bulan? berat berapa?
Hhuhuhuh..
Banyak lagi picca tapi aku upload kat fb je la..kat sini sikitsikit jadi la ye..sebab letih nak edit letak watermark..

Tima kasih pada tetamu yang datang..jiran tetangga yang banyak tolong kami..sedara mara dan kawankawan semua..
Tak lupa gak pada yang bagi aryan hadiah dan duit tu..tima kasih banyakbanyak..


P/s:
Tudung4segi Adikberadik - Nor Amira Basri  atau  Nor Iwani Basri
Kek Upin Ipin - Kek Afrina

1 ulasan:

  1. Happy Besday Aryan...Alololo comelnya due2 superhero mummy tu..

    BalasPadam