23 Sep 2013

Try Buat Bubur Nasi Untuk Arfan Pulok..

Hari ahad iaitu semalam aku try buat bubur nasi untuk arfan lak..waktu ini arfan dah 6 bulan lebih..
Haritu last buat puri pear untuk dia..
Masa pergi chekup kat kk hari khamis tu, diaorang tanya aku dah bagi makan ke? aku jawab la dah,bagi makan puri buah dan sayur..
Then diaorang kata dah boleh bagi bubur nasi, blander kasi halus..


So hari tu ahad tu aku buat la bubur nasi + carrot + potato dulu..
- 3 sudu besar beras
- sedikit carrot dan potato
Pastu blander kasi halus supaya tak tercekik ye..
Dapat la 2 bekas..so yang kiri tu adalah lunch dia semalam..
Tinggal satu bekas je lagi bawa rumah bs dia tadi..

Habis semalam dia makan..tapi kemain payah nak suap..
Tak reti duduk diam satu..pastu nak makan ye, nak mengamuk pun ye..
Sudah nyer sambil mengamuk sambil makan..habis jugak..hihhi
Tak dan, nak snap picca dia sebab dah mengamuk je pun..huh...

Pastu semalam gak aku dah buat siapsiap beras untuk buat bubur dia..
Aku dah sangai dan blender halus..tinggal nak buat stok puri macammacam jenis je..
So nanti senang aku nak buat bubur dia pagipagi..tak payah nak blander pagipagi tu..
Jimat sikit masa dan bubur nasi fresh punya akan dibekalkan kat rumah bs dia nanti..
Insyaallah semoga kerajinan setiap pagi akan muncul..

Now tengah google pelbagai resepi bubur nasi untuk bayi 6 dan 7 bulan..
Ouh, I'm so excited yo..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan