27 Sep 2013

Smoothie Kiwi

Semalam petang aku buat smoothie kiwi...
Bahanbahan dah lama beli sebab haritu ada lebih susu fresh milk buat cheesekut..
So pikir apa nak buat dengan fresh milk sekotak tu..teringat kat twitter penyanyi shila hamzah selalu buat smoothie..terus la nak buat smoothie..
Bila aku nak buat kelmarin tengok susu fresh milk dah tak ada..adik aku la tu kot minum..habis sekotak..
So semalam petang nak pi beli pad beli sekali fresh milk..
So balik rumah lajulaju buat sementara papa tengokkan arfan yang tengah tido..


Sumber: finieisnajla

Kita memerlukan:-
- Fresh milk
- Yogurt *aku ambil yang fat free gitu..
- Berapa biji buah kiwi


Buang kulit kiwi potong supaya senang nak blander nanti..
Masukkan kiwi + fresh milk + yogurt dan blander sehingga halus..
Uols bole tambah kiub ais, blander sekali..aku tak letak sebab fresh milk + yogurt dah sejuk..


Ok siap sudah smoothie kiwi..
Ada rasa pahit sikit sebab kan kite blander so biji kiwi tu yang buat pahit sikit..macam mana nak buang biji kiwi tu kennn..
Sebenarnya nak buat smoothie strawbery tapi tak ada lak kat matahari mall tu..lepas ni boleh try smoothie strawberry pulok..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan