1 Okt 2013

'Abah' Nanti Kami Datang Lagi Ye :'(


Al-Fatihah..

Hari sabtukan majlis tahlil tu..so hari ahad kami pergi ziarah kubur 'abah'..
Yang pergi adik wan dengan tunang dia, satu family angah dengan anakanak dia semua..aku sorang..along tak join..
Aku pun dah lama tak pergi sebab tak ada sapa nak jagakan aryan dan arfan..
Ahad tu papa berkorban tak ikut kami..dia jaga aryan dan arfan..

Waktu tu tak sunyi kat kubur sebab ramai gak yang datang kubur..
Kat area berdekatan kubur 'abah' tu, ada yang tengah pasang bingkai kubur tu..ada yang tengah tanam pokok..
Ada yang turun batu nisan..a'ah yang itu jiran aku..wife dia meninggal selang beberapa hari lepas 'abah'..
Pastu yang sebelah sana ada yang datang ziarah baca yasin la..

Lepas kami baca yasin, abang ipar dia baca doa sikit berpandukan buku yasin tu...abang ipar tu dia terror sikit bab2 macam ni..
Time tu rasa sebak sangatsangat..aku menangis begitu gak angah..
Anak dia yang last, farzana tertelengteleng tengok kami nangis..sebab dia pesan kat mak dia 'mak kalau pergi kubur atok jangan la nangis'..so dia nak tengok mak dia nangis ke tak..jenuh kakak aku cover dari dia..huhuhuh..

'Abah' nanti kami datang ziarah 'abah' lagi ye..
Insyaallah raya haji ni kami datang..
Assalamualaikum 'abah'..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan