5 Jan 2013

Yong Taufu Sup @ Pantai Dalam


Ni garagara tengok jjcm ahad hari tu tunjuk yong taufu sup kat gombak ke kampung pandan tah..lupa lak..
Pastu dengar lak orang bercete pasal yong taufu sup..terus rasa teringin nak makan..

Pastu azlen cete kat pantai dalam de satu kedai tu jual yong taufu sup..dia kata sedap..
Lagi la nak,nak,nak..selalu boleh je sabar,tapi pe kena semalam nak gak makan..
Sampai hubby kata 'nanti la kite pergi' terus buat muka..last hubby bawa kan juga..maybe sebab aku pregy kot..
So layankan saja kehendak bini dia ni..
Nak g yang dalam jjcm tu jauh beno, so g je yang dekat ni..

Dah sampai pantai dalam calling azlen nak tau belah mana kedai nyer..
Pastu dah jumpa suka la mak nok..
Hubby lak suruh pilih la apa nak makan..terus laju je aku ambil segala benda..
Dalam sibuk pilih yang mana nak tu,dengar hubby cakap kt org jual 'ni orang rumah mengidam..nak yong taufu sup kata nyer..tu dtg sini cari'
Oooohh, malu rase nyer..
Tapi pakcik tu (eh tak ada la tua sangat orang tu..abang la kot sesuaiii) peramah sangat..borakborak bagai dengan hubby..dah nak balik siap bagi sup pe tah free untuk hubby..tima kasih ye..

Total aku ambil RM21..yong taufu + sup + sos cili biasa tu..
Banyak gak, 4 org makan tau..aku je dah tambah berapa kali koo..puas la makan..
Sedap yong taufu sup dia..sos cili biasa tu aku kureng suka lak..
Tapi kalau campur dalam sup tu sikit ok..recommended terbaik la azlen..

Kat situ gak de jual macammacam jenis sup..
Sup perut, sup lidah, sup ayam, sup daging...macammacam la..
De kerang rebus gak..
Hubby kata lain kali boleh datang rasa sup dia pulak..
Sup yang dia bagi free tu hubby, ma n abah kata ok..sedap gak..pekat ko kuah dia..aku rase sesudu je sebab dah balun yong taufu sup kawkaw nyer..

Direction kedai dia dekat ktm pantai dalam..
Aku masuk ikut jalan gasing..ko terus jee sampai nak hujung jalan dah kedai dia..
Ko tengok belah kiri, nanti dah nampak dia susun yong taufu dia..
Nama kedai aku tak pasti ada nama or tak ada...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan