3 Jan 2013

Fuuuh...berpeluh.......

Kembali berkerja di tahun baru selepas empat hari bercuti..
Tapi pagi ini sudah masuk terlewat 10 minit ke opis..kuikuikuikk...
Orang sibuk anak bersekolah..aku pun sibuk macam anak nak masuk sekolah gak..

Mana tak nyer sebelum ni, jika aku nak pergi keje aryan still tido..aku biar dia tido dulu..nanti dia dah bangun baru hantar rumah babysitter dia..
Tapi bukan aku yang hantar..anak buah aku ismahani yang akan hantar..
Rumah babysitter sederet dengan rumah aku cuma dia hujung sikit..


Tengok kemain lena dia tido..sampai menonggeng...huahuahuaa..
Sebagai makmak tak sampai hati aku nak kejutkan dia..so biar dia tido dulu..

Tapi untuk tahun 2013 ni terpaksa la kejutkan dia bangun pagi..sebelum aku pergi keje hantar dia dulu..
Sebab ismahani dah sekolah pagi...form 3 kan dah pagi..so tak ada sapa nanti nak layan dia, nak mandi, pakai baju..nak hantar rumah babysitter dia..

So pagi tadi merengek la dia tengah lena tido kena kejutkan..dah la malam tadi dia tido lambat, pukul 1 baru tido..pastu tengah malam dia tak lena tido..sekejap terjaga..berpusingpusing dia nak bagi selesa kot..tak tau la kenapa..
Sudah nyer tido bawah ketiak aku baru lena sampai pagi..
Aku ditengah dihimpit oleh dua hero..dengan dalam perut pun kalau tak kena gaya tido, dia pun mengeras gak..senak mak kat tengah tu tau..
Tapi perasan sejak dua menjak ni dia akan bangun dari babycot dia, tido sebelah aku..kadang dia akan tarik tangan aku suruh tutup mata dia la..tak pun suruh peluk dia..
Macam dia tau je, berapa bulan je lagi dia boleh menyelit kat ketiak aku ni..ooohhh, sedih nyer rasa pulak :'(
In Sha Allah mama akan layan sama adil ye sayang..
Ok stop emo pagipagi ni..

Balik kepada cete, dah pagi tadi merengek..dukung la dia dari bilik atas kebawah..
Badan awak dah la semangat..pastu dukung dia dengan yang dalam perut di pun aktif bergerak..
Sampai bawah semput aku dibuat nyer..
Adegan pujuk memujuk berlaku la..cakap 'petang nanti papa balik work ambil aryan la..nanti boleh naik tutu (motor) dengan papa la'..atok la menyelit memujuk 'petang nanti atok ambil la aryan...bla..bla..'
Ok tak menangis dah..tetapi sampai je rumah babysitter dia muka sedih giler..
Mak tak leh la tengok muka anak mak sedih kena tinggal ni..mak pun rasa nak sedih sama..
Pujuk lagi, memberi kata semangat..cewahh..nek pah dia pun pujuk same..
So sebelum dia kuar suara menangis, baik aku chow..
A'aah, macam mana tak lambat harini..sampai opis berpeluh ketiak aku tau..rambut pun basah dek peluh..dah rupa mak lampir ok.nasib baik tak mak tapir..
Duduk depan aircond jap..
Ni baru anak sorang..kang nanti kuar lagi sorang macam mano..
Mau berpeluh satu badan kot..kakakakah..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan