19 Jan 2013

Chekup yang membuatkan aku stress!!

Semalam pi chekup untuk 8 bulan..
Tapi semalam chekup yang membuatkan aku tak happy dan stress..sampai hubby pun kena tempias moody aku semalam..
Garagara berat badan yang naik mendadak.:(

Cete dimulakan dengan sebelum nak timbang, nurse yang timbang tu dah tegur "besarye perut awak" pastu tanya "dulu anak pertama berat berapa..."
Okay muka dah semacam..pastu timbang, nak nangis tengok berat..

Pergi lak kat nurse lain nak chek bp pulak..
Nurse tu pun terkejut tengok berat aku naik..sampai dia dah chek bp..lupa nak tulis..terpaksa chek buat lagi sekali bp..
Garagara dia tengok berat tu pastu tengok berat yang lamalama..
Start situ aku dah tak happy..

Pastu masuk bilik nak chek perut dengan bunyi jantung baby lak..biasa la kalau chekup kat klinik kerajaankan..
Nurse lain pun terkejut gak berat aku..siap cakap "betul ke ni?"
Pastu siap tanya "wak ni suka makan pe, nasi ke mcd ke?" aku cakap "biasa je..may be sebab nasi la kot..tapi saya dah kurangkan nasi pun still naik gak.."
Nurse kat situ tak ada la marah ke pe ke..siap gelakgelak dengan aku la sambil tanya..
Tapi aku emosi lebih..sampai mengeluh aku kat depan nurse tu..

Pastu nurse tu chek tengok minum air gula dah 2x..result ok..
Chek bp pun ok..pastu dia refer kat doc tanya macam mana..
So doc suruh datang next week buat scan pulak..then teruskan buat chek bp seminggu sekali sehingga chekup yang akan datang..
Nak scan ni aku berdebar sebab takut nak tengok baby dalam perut ni dah berapa dia...

Kesimpulan semalam nurse kira start aku chekup hingga semalam dah naik 13kg hokay!!
Aryan dulu tak sampai pun berat ni..dia lagi overdue ko..
Cuma aku harap baby tak besar sangat dan ok sehingga aku bersalin nanti..
Doakan aku ye sume...

Then masa dalam pantang, kena pantang betulbetul...kena diet jugak..
Aku nak kurus balik!!!!!



#nak muka dan pipi pun kurus gak..any tips?

3 ulasan:

  1. entah..
    tak pnh amik pusing gemuk ke tak time pregnant sbb asla emo je mesti budak tu kuar nnti pun emo..
    takper weih..
    seme tu pahala bila kita pregnaant n besokan ank2..
    Allah je yg nmpk..
    slim pun nnti insyaa Allah senang
    jgn susah ati la..
    :)
    yg penting ank tu sihat and masa ni la kita boleh pausa dgn penuh (amin..insyaa Allah)
    and boleh buat amal ibadat byk2 sbb ibu2 hamil ni..
    jgnkan Allah..
    malaikat and haiwan/serangga pun turut mendoakan

    BalasPadam
    Balasan
    1. ok..in shaa Allah..

      tu arr omak dia ni emosi lebih..tp tu semalam je..malam tadi hubby ambik hati belanja mkn mcd..boleh...
      hahahaahhaah...

      Padam
  2. Akak dulu pun naik sampai 13kg gak sbb time peknen mkn selera je,insha Allah moga dimudahkan segala urusan ana

    BalasPadam