14 Okt 2013

Celeb Belated Beday Di Aroma Hijrah

Salam monday uolss...
Bersiaran dari opis, harini keje laa...rabu nanti je aku cuti...itu pun sebab my mom ada chekup..so kena ambil cuti nak bawa dia pergi klinik..

Nak cerita pasal celeb belated beday hari sabtu kelmarin..
Ken papa nak belanja nasi arab..so tempat memang papa dah tahu kat mana..
Selalu celeb beday weols just pi makanmakan je..tak pun bercuti dekatdekat je..
Ni pun rasa dah lama tak tido hotel..rasa nak pi cuti dekatdekat gak la nanti..



Papa bawa makan nasi arab di Aroma Hijrah, TTDI Shah Alam..
Sekali masuk kedai ramai gils orang tengah makan..
Mana tak nyer time lunch kan..harus la ramai..so berdiri la sekejap sementara perkerja dia cari tempat duduk..
Kalau nak datang untuk lunch or dinner better call untuk reserve la..senang nanti..


Seronok sebab dapat tempat yang duduk bersila tu..
Tapi tak best sebab rapat sangat pulak dengan meja sebelah kiri aku..dah la meja tu dua orang mamat..tak tahu la dah abis makan or just lepak minum air je ke..


Tapi lepas ambil order, family belah kanan meja aku dah settle..
So aku suruh papa tukar meja sebab macam tak selesa pulok..

Nampak picca atas tu..sebelah tu meja yang mulamula aku duduk..
Tengok ala berada di arab..wakakakk..siap karpet dan bantal..
So selesa la aku, naknak ada budak kecik ni..
Dia pisahkan antara meja sebelah dengan tirai nipis tu..



Masa tukar meja aku duduk sebelah dinding, papa duduk kat depan tu..
So senang la nak letak budak tecik ni..tak ada la jatuh nanti..
Tengok seronok budak bambam ni bergolek sana sini..


Pastu makanan pun sampai..aku dan papa order nasi mandy chicken apa tah full name nyer..
Nasi mandy tu datang bersama cili dan arca timun dan tomato..eh, betul ke arca..
Then papa order sekali sup lamb..lembut betul daging lamb tu..
Air kedondong asam boi..same with papa..


Tengah makan sekali budak bam ni datang naik atas riba daa...
Nak makan sekali la tu..boleh makanan dia aku dah siapsiap isi dalam thermos pastu tertinggal kat dapur..
Adoii, pang sekali mahu ana..kelam kabut terus lupa dah..sory sayang..


Aryan order fries untuk dia..sebelum fries tu sampai, papa dah suap nasi sikit..
Tapi kesian aryan haritu pulok, dia berakberak cirit..berak cirit pun nak nangis..
Mak mertua den cakap berjangkit dengan arfan..sebab arfan pun baru nak baik berakberak tu..


Nak snap picca dengan abang aryan lak..
Pastu dah suruh duduk atas riba baru teringat bontot dia ada tawik..
Tu pasal muka macam tak selesa..nasib baik mama dah habis makan..tinggal aryan je tengah makan fries dia..sebab fries tu datang lambat sikit..


Papa muka kekenyangan..mahu tak habis nasi mandy tu dia makan..
Aku tak ada la licin..ada tinggal sikit..pastu ayam aku tang dada, tu yang tak habis tu..
Jenuh dah makan isi ayam tu bagi habis..tapi tak terhabis..

Settle semua terus cepatcepat balik sebab ingat nak singgah basuh kat stesen minyak..
Sekali papa kata balik rumah je la basuh..arfan pun dah meragam nak tido..
Thanx ye papa..


P/s:
Shawl purple mustache - Shawluver


Tiada ulasan:

Catat Ulasan