7 Okt 2013

Solid Food: Introduce Ayam Dalam Bubur Nasi

Assalammualaikum uols..

Arfankan dah 7 bulan so hari sabtu baru ni aku masak bubur campur ayam pulak..
Kita introduce ayam ye this week..


Bubur nasi labu ayam brokoli..
- Beras segenggam
- Ayam
- Labu
- Puri brokoli

Masakkan beras bersama labu..kemudian masukkan ayam pulak..
Bila hampir masak, nasi dah lembut dan labu dah empuk. masukkan puri brokoli last sekali.sebabkan brokoli tu dah masak..
Lepas tu blander sekali..siap..

Aku isi dalam mangkuk mickey tu banyak tau bubur tu..
Habis uols dia makan..suka dalam risau sebab banyak dia makan..takut pulok aku..hehehhh..
Tapi bubur tu dapat lagi sebekas..untuk stok malam lak..now dia kuat makan sangat..


Ini bubur nasi untuk harini..
Bubur nasi + puri labu + puri carrot + ayam..
Ayam aku tak buat puri..aku potong kecikkecik dan simpan dalam tupperware kecik..
Esok pagi masak beras bersama ayam..lasr sekali masuk puri labu dan puri carrot..
Pastu blander..siap..beras dia aku tak sempat nak sangai dan blander halus untuk buat stok..
So buat masa sekarang pagi bunyi blander..nasib baik bunyi tak kuat..dan sekejap je..hehehhehh


Tiada ulasan:

Catat Ulasan