16 Okt 2012

Kasih 'Abah' Sepanjang Hayat

Assalammualaikum peeps...

Dua hari tak dapat update blog disebabkan kebuzian..mungkin kalau yang ada add fb aku tu tau sebab pe..
Abah masuk hospital pada hari jadi aku 10/10 :((
So pada hari tu aku pun tak ada g celeb pun dengan papa dan aryan..mood tak ada..
Yang ada risau tentang abah..
Abah kena tahan wad 3 hari 2 malam kat Hosp Serdang..
Dengan itu juge aku el selama 2 hari..

Kisah nyer, pagi pada hari jadi aku tu..abah dah start pening..
Tibatiba rasa tak boleh bernafas..dah macam kena semput..
Aku call huby pagi tu mintak kuar jap anta aku g keje la..ingat abah tak serius sangat..
Sekali dia dah semput macam tu, macma nak pengsan..terus mak call jiran kawan baik abah..
Mintak tolong anta abah g hosp..masa abah nak masuk kete, huby baru sampai..
Terus kawan abah tak jadi anta g hosp..huby anta aku dulu g keje pastu bawa abah g hosp lak..
Huby balik dari hosp pukul 4 baru sampai rumah..abah dah kena tahan wad dah..
Doc chek sume, masuk kamera dari mulut dan bontot nak tengok pe sebab dia..
Doc g tau, abah kurang darah dan tekanan darah rendah..pastu hati abah de merahmerah..macam pendarahan sikit..tapi tak teruk lagi..
So masuk darah 4 beg..masuk air 6 botol..
Hari jumaat petang abah dah dibenarkan balik..tapi 23 dan 24 hb ni kena datang balik nak scan..
Tengok balik macam mana..hope chekup tu,sakit abah tu tak teruk la..doakan abah saya ye..

Setakat ni alhamdulillah, tengok abah dah ok sikit..tak ada rasa peningpening..pastu tak ada time cakap tu macam mengahmengah..kalau tak sebelum masuk hosp tu..
Bila naik tangga nak sembahyang kat bilik atas pun mengah..buat pe sikit pun mengah..
ye..pada yang mendoakan abah saya hari tu, tima kasih banyakbanyak ye..semoga Allah membalas nyer..



Picca atas tu, abah baru sampai umah dari hosp..
Aryan dari dalam umah nampak atok dia kuar je dari kete..terus jerit 'atokkkk'..
Atok masuk je umah, terus melulu kat atuk peluk atok..
Aduhh, drama sebabak lak..sebab lak mama tengok..
Aryan rindu atok kan..

Kasih Ibu bawa ke syurga...Kasih Abah sepanjang hayat.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan