3 Okt 2012

Bermula Kembali Episod 'Buku Merah Jambu'


Bermula la kembali episod 'buku merah jambu'
Jumaat lepas baru start 1st chekup untuk 4 bulan..

Tak kisah la orang kata chekup kat klinik kerajaan (kk) ni leceh la..lembab la..
Bagi aku yang pasti kat kk ni dia chek detail..cuma kena tahan lama menunggu je..tapi sume tu tak ada hal la..
Tapi sekarang bagus la pulak kk ni..bila dah tau date kite nak chekup untuk next month k..
Terus sms masuk bagi tau date, time & place kat hp koorang..
Dulu masa aryan tak ada lagi..so secara tak langsung terus foward sms tu kat hubby..senang keje..
Masalah nyer masa register hari tu, hubby yang pergi register..time tu dia mc..dia pi letak no hp dia pulak..
Suda nyer sms chekup terus k hp dia..tapi bagus la, boleh dia tahu chekup seterus nyer..dan boleh standby cuti or 1/2 day untuk menemani wife dia ni..buat samesame..harus hadapi samesame ye sayang..kuikuik..
Cuma 1st chekup hari tu aku g seorang je..hubby tak dapat cuti sebab hari isnin dia mc tu yang aku suruh register tu..tapi tak apa sebab hari jumaat memang khas untuk 1st chekup..so tak ada la sesak sangat kat situ..

Koorang perasan tak kat buku merah tu, ada kertas putih kat depan tu....
Tahu kan tu kertas apa?? makna nyer tu next month aku kena minum air gula....uuwaawaaa..xshuke..
Tapi untuk kebaikan, harus ku telan juge..hihihih
Hope sume ok dan terkawal..



Tengok anak panah merah tu..
Baru 4 bulan berat aku dah 59.2 kg...huhuh nak ke 60kg weyy..adduhh, sakit kepala aku tengok..
Bila tengok buku mengandung yang lama, berat aku last chekup masa 40w 2d (overdue) = 74kg..
Patut la lepas bersalin, masa 1st chekup aryan umur sebulan..mak pun kena timbang gak..
Yeye aku naik angin marahkan timbang tu..sebab masa pantang aku kawal tau makan..kira diet gak la..
Tibatiba timbang sebulan lepas beranak 60kg..tak ke aku heran..aku ingat last berat aku sebelum beranak dalam 60++ kg jeeee..tu bila timbang lepas beranak 60kg macam tak masuk akal..
Rupa nyer sangkaan aku salah..wakakak..

Nanti aku nak tengok la yang 2nd ni berapa berat aku last chekup..
Hope tak la naik sampai 74kg macam aryan dulu..
Then pregy kali ni, aku cuba kawal sikit kat nasi..
Tak mau macam dulu..pagi nasi lemak, tengahari nasi gak..pastu balik keje lapar..tak ada benda ringan yang nak makan..aku tala nasi lagi..kang tido lambat dalam pukul 10 lebih lapar lagi..kadang nasi lagi...
4x nasi dalam sehari..tu belum benda ringan lain..
Tu kali ni aku nak cuba kurengkan nasi..hope boleh la..
Kalau tak nanti pen merah je la dalam buku mengandung aku tu..huhuhhh

6 ulasan:

  1. ms sy dulu tak smpt pun bt buku merah jambu.

    BalasPadam
  2. biasa la ana,time peknen selera nak makan tu menjadi2 je rasanya kan..hihi semoga ana ngan baby selamat & sihat2 ok..jaga diri baik2

    BalasPadam
  3. Nazira : ye k..huhuh

    Mama aryan: eemm..tu la..tima kasih kak..

    BalasPadam
  4. awalnye kne minum air gula..huhu
    tp xsedap pun kene telan gak kan..sib baik ain xkene..huhu

    take care yek..:)

    BalasPadam
  5. Zuris pun sama lah ana.ingatkan alahan teruk haritu,berat turun sampai 10kilo..xle gedebuk sangat preggy kali nie.tup2 bila alahan dah xde, berat naik mencanak2 dlm masa sebulan.huhuuu..

    BalasPadam
  6. dakcik: eemm..sbb de history mak de diabetis..tu pasal lor..tu ler, harap xmuntah blk je la..

    zuris: tu la pasal..risau gak berat naik over sngt...huhuhuh

    BalasPadam