13 Mac 2013

Jamu & Supplement


Assalammualaikum uols..

Harini dah 10 hari aku berpantang..
So far so good..sume aku buat sendiri tau dari mandi baby hingga diri aku sendiri..
Sebab my mom kan kaki sebelah je, susah nak bergerak..
Dulu masa aryan kaki ma belum kena potong lagi..so banyak ma tolong buat la.
Lepas sebulan baru aku buat sendiri..
Sekarang balik je rumah dari hospital terus aku buat sendiri..walaupun sakit kawasan rahim aku sebab banyak bergerak..tapi tahan je la..
Kadang terkialkial,tak pe la..lamalama ok la nanti..

Start semalam baru aku makan jamu..
Aku pilih Leesa Formula je..masa aryan dulu pun aku ambil ni,tengok ok je tak ada masalah apaapa..so aku teruskan..
Aku ambil Set A, ada 5 barang..RM215..
Aku suka sebab dalam dia ada cream dan gel berangin dan tablet..

Meh aku share sikit pe yang ada dan kegunaan dia..

1- Minyak Telon : mencegah kemasukkan angin, melegakan kembung perut serta memberi rasa hangat pada bayi.sapu 5-10 titik pada dada,perut,pinggang dan telapak kaki.

2- Body Contour Gel : gel pelangsing panas dirumus dari 7 jenis tumbuhan.memecah lemak dan selulit.sapu pada perut dan pinggul sebelum memakai bengkung.

3- Ginger Cream : krim sapuan penggunaan halia.berbau harum,mudah meresap dan tidak melekit.membuang angin dan mencegah angin masuk dalam badan.

4- Tablet Haruan : mempercepatkan penyembuhan luka luar dan dalam.2 biji sehari sekali selepas sarapan.

5- Tablet Perawan : formulasi ubat periuk dan herba terpilih.menguatkan rahim dan mengecutkan peranakan.2 biji sehari sekali sebelah petang lepas makan..

6- Aku juga tambah dengan supplement Alfafa dari Shaklee..
Ni aku dah makan 3,4 hari lepas..
Sebotol de 330 biji RM53..
Ni untuk menambahkan susu badan yang aku tau la..makan dalam sehari 10 biji..
Ikut orang, de yang makan 5 biji pagi dan 5 biji petang..macam aku, tak sampai 10 biji la sebab nak tengok sesuai ke tak..
Lepas ni kalau ok baru aku tambah supplement yang lain dari shaklee gak..

Ok la,cinonet ni dah berbunyi ek,ek..biasa la boykan..kuat menyusu..lenguh pinggang den ni dah..


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 ulasan: