6 Jun 2012

Dari PD - Bangi, Sate UK

Kepenatan masih terasa lagi..
Semalam masa di opis dalam pukul 12 tghari, aku dapat panggilan dari abah bagitahu pakcik aku (abg ipar ma) telah meninggal dunia..
Terkilan gak tak dapat pergi tengok hari sabtu hari tu..sebab aku balik kampung papa, sepupu papa kawin..
Koorang bayang aku keluar pukul 11 lebih sampai Rembau,N9 pukul 3 petang...
Bapakkk tal hinggat nyer jem..so tak sempat petang tu nak singgah ke Hospital Seremban..
Abah, ma, along family je pergi hari sabtu tu tengok..
Abah cete dia sedar, tapi tak boleh cakap la sebab wayar sumekan..abah kata tengok macam ok la..
Tapi Allah lebih sayangkan dia..so terkejut kitaorang 1 family..

So semalam 1 family besar aku sume pergi PD..abah,ma, along family, angah family, aku family, wan dan mas tunang dia sekali.. 3 kereta la semalam..
Ingat nak tunggu sampai kenduri tahlil, tapi kesian lak kat mas tu..kang tengah malam dia nak balik cheras lak..kitaorang gerak pukul 8 malam dari sana..
Pastu balik perut masingmasing lapar..abg sahak (bro in law-1) ajak singgah makan sate, dia nak belanja..
Pandai ye, dia nak belanja dekat dengan rumah dia..lepas kenyang dia terus balik rumah..hihihih
Makan Sate UK kat Bandar Baru Bangi Sek 7..Sampai sana dalam pukul 9 macam tu..



Muka masingmasing penat + lapar...mata pun sume dah merah...
Tapi bila sate sampai berseri sikit muka..kuikuikui..


Sate dia not bad la..sedap gak..
Besarbesar lak tu..puas ko makan..


Geram aku dengan budak ni..dah tak eti duduk diam..pastu nampak air, nak minum jeee...
Mulamula ni papa layan la..pastu nak makan..dia letak kat highchair sebelah aku..
Budak ni boleh tarik gelas air tu..tumpah koo..habis lenjun seluar dia..kain aku sekali..
Nasib baik la dah penghujung makan..adoiii la aryan ooii..
Pastu buka seluar dia dalam kereta..tak berseluar la..
Nasib baik tak jauh sangat bangi ke pee jay..

Sampai rumah pukul 10 lebih macam tu..
Malam tu sume tido lena...
Dengan aryan sekali..



#Salam takziah untuk cik mah sekeluarga#



3 ulasan:

  1. Haritu husband tapaukan sate willy kat kajang. Sedap juga!

    BalasPadam
  2. huhuhuh,,,takziah kak...cam sedap je satay tu...kuikuiii same la Aqeef...byk sgt keje

    BalasPadam
  3. ye k..tu arr..sate hj samuri dh kureng power arr..

    BalasPadam