9 Okt 2014

Spaghetti Aglio Olio

Dasyat ko naaa,1 hari 2 entri harini..
Tengah ada cete macam gitu la..ce tak ada cete..senyap je la blog 2,3 hari..
Pasal spaghetti pun bole buat cete..muahaha..

Ni kali ke 2 aku buat spaghetti aglio olio..
Ni aku buat masa tak sihat hari selasa tu..
Tekak nak makan benda lain..dah 2 hari makan berunsurkan daging dan tulang..
Almaklum ar, baru lepas raya korban kan..



Bahanbahan :
~ Spaghetti 
~ Olive oil
~ Seafood ( tapi aku ada sotong je..)
~ Bawang putih 5-6 ulas di cincang halus.. 
~ Bawang besar holland di dadu ( kalau takde pun boleh je)
~ 1/2 sudu teh serbuk lada hitam kasar 
~ Sedikit serbuk cili (aku guna cili flakes)
~ Sedikit daun parsley flakes
~ Sedikit serbuk perasa
~ Garam secukup rasa

Caracara :
~ Memula uols rebus dulu spaghetti tu.. taku letak sedikit minyak supaya tak melekat..kemudian toskan..
~ Panaskan 2 sudu besar olive oil..
~ Tumis bawang putih dengan bawang besar tadi sampai layu..
~ Kemudian masukkan bahanbahan seafood yang uols ada..aku masukkan sotong je la.. kacau lg..
~ Masukkan spaghetti.. taburkan serbuk lada hitam,cili flakes, daun parsley dan jangan lupa sedikit garam....
~ Done siap..

Menu yang pantas disiapkan..bangun pagipagi pun boleh buat..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan