8 Okt 2014

Aidiladha Kami

Assalammualaikum uols..

Harini baru dapat update pasal cerita raya aidiladha kami..
Tak ada yang menarik sangat pun..biasabiasa je...

Raya haji baru dapat kami adikberadik berkumpul bersama..sebab raya haji masingmasing tak balik kampung rumah mertua diaorang..ye la cuti raya haji bukan lama pon..
Along mertua kat Mersing, Johor..
Angah, mertua kat Kampar, Perak,
Adik laki ku,mertua dia duduk cheras tapi kampung kat Melaka..


Menu untuk raya aidiladha ni adalah nasi impit kuah kacang..
Dan ketupat palas bersama rendang daging..
Nasi impit order orang kat area rumah..dia mang buat nasi impit sendiri..besar dah siap masak sume RM1.50 je tak silap..memang famous la kat area taman dato harun dan medan ni..
Ketupat palas order kat jiran angah sana..aku dan along share beli ketupat palas ni..
Dari raya aidilfitri lagi teringin nak makan ketupat palas..tapi tak dapat..
Pastu dapat makan lak dengan rendang daging..perrhh, layan sungguh..


Pastu dah settle tengahari tu korban lembu jiran sume..
Baru pi beraya rumah wan..sian wan sorang je..atok masih lagi kat hospital..



Alamak sory pa picca kurang cantik pulok..hahaha..
Walaupun lubang hidup mu *sila sambung*, ko tetap pujaan hatiku..wakaka..


Sempat je berselfie dalam kereta..Ate dalam rumah tak sempat..masingmasing buzy dengan hal sendiri..hihih
Duck face dari kami dua beranak je..


Alololo budak mengadangada ni..gigit pipi tu baru tau..
Sekrang ni banyak betul keje dia..paling suka buat kerja 'mengemas'..
Aduh ponat mama kamu ni dik oii..

Sampai rumah wan, tengok wan tak sihat..demam..
Ye la susah hati la tu, atok masih lagi kat hospital..
Sian wan..sabar ye wan..kite doa samasama semoga ayah cepat sembuh ye..

Pastu malam kami dah decide nak buat bbq..
Share la kami adikberadik beli ayam dan bahanbahan yang lain sume...
Dah lama tak kumpul samasama berbbq..
Lepas magrib baru start bakar..


Ayam yang diperap..ramuan adik laki aku yang buat..


Coslow pun dari tangan dia gak..


Homemade mashed potato pun dari air tangan adik laki aku gak..
Dia serba bole..untung bini dia..hahah


Fruit koktail dari along...


Walahh, tak sabar nak tunggu ayam dibakar ni masak..
Nyum..nyum....


Adik ipar dan anak buah sabar menanti ayam dibakar..
Tengok perut adik ipar aku tu, dah besar nampak..masa dia 3 bulan pun dah nampak tau..
Aku dulu 3 bulan pon tak nampak lagi..huhuh



Yeye menunggu last ini je yang aku makan..
Tak ada menambah pon..aih, rugi lak rasa..


Menikmati fruit koktail dengan ayu gitu..

Masa diaorang semua tengah sibuk menikmati makanan, berlaku satu tragedi..
Tibatiba dengar diaorang menjerit dari luar..aku kat dalam sebab jaga arfan..
Tak bole keluar nanti dia nak ikut, kang macamcam diusik nyer nanti..
Tibatiba dengar farzana nangis kuat..

Aku pun dari dalam kelam kabut jenguk keluar..pastu dengar kakak dia fakhira cakap 'darah kepala dia'
Adik aku dah buka baju tekup kepala farzana..
Ruap nyer batu tembok jatuh atas kepala dia..betulbetul kena kat ubun kepala tu..
Luka sikit tapi aku tengok macam dalam gak..kitaorang bisingbising suruh pi klinik, mak pak nyer tak nak gi..kata nyer sikit je ni..
Ambil kapas letak minyak gamat banyakbanyak..pica kat atas tu dia dah senyap..
Masa mulamula tu kemain kuat dia melalak..terkejut kot benda tu jatuh pastu dengan orang keliling jerit pulok..

Nampak tak bulatan putih yang aku garis tu..batu petak atas tu la yang jatuh..
Rupa nyer dia berpaut kat batu tu..batu tu gamak nyer dah tak stabil kot..
Nasib tak baik jatuh lak kat dia..sian farzana..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan