16 Nov 2015

NgeTea By TengkuLegacy

Introduce business dari my young brother..
So aku sebagai kakak atau ahli keluarga 'Tengku' tolang la promote business adik beradik sendiri..


facebook

instagram
NgeTea ialah air ala Thailand tu..yang tengah in sekarang..
Air ni homemade adik aku bancuh masak atas dapur tau..
Ada 3 flavor..
-Green Tea
-Milk Tea
-Coffee

Paling banyak orang order dan dijual ialah air green tea..

Sebotol tu 500ml..berharga RM4.50..
Kalau korang tanya 500ml tu besar mana..tu air mineral botol kecik tu..
Mungkin ada yang terpikir pasal harga berbeza dengan air yang banyak orang jual sekarang tepi-tepi jalan..dengan pelbagai brand dah tu..
Kalau siapa yang pernah beli air tu, korang tengok dia isi ais batu dia banyak mana..tapi aku tak la kondem orang jual tu ye..(jangan nak kecam akak)..aku pon selalu je beli air tu dulu sebelum adik aku buka business ni..
Cuma aku nak beza kan jee...
Air dalam botol ni, 500ml air penuh dengan bancuhan dia..selepas tu adik aku akan masuk dalam fridge..
Tak pon kalau dia jual kat  uptown or mana-mana, dia akan letak dalam box ais tu..
Letak botol air tu dan letak ais bagi sejuk..aku prefer sejuk lagi sedap..

Untuk pertama kali, sabtu baru ni adik aku dah jual dekat uptown..
Dia buat 30 botol..dan terjual 17 botol..

Itu pon dia sebab pukul 9.10 or 9.15 macam tu dia baru gerak dari rumah..agak lambat rasa nyer..
Kalau awal, maybe lagi banyak terjual kot..
Untuk pertama kali..aku rasa itu dah agak bagus..
Good job bro..

Lepas ni aku tak pasti dia akan pergi uptown mana pulak..
Aku pon akan tolong dia tengok or dengar dekat mana-mana ada carboot sale or event..
Bole join sekali pasni..
Moh la kita support local brand ye..nak-nak business anak muda ni..chaiyok-chaiyok..

So siapa-siapa ada yang nak rasa bole la follow fb or ig NgeTea By TengkuLegacy..
Or inbox or komen kat ig or fb dia..
Kalau dia ada jual kat mana-mana aku akan inform or dia akan inform dalam fb or ig NgeTea..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan