11 Ogo 2011

Cheese Puding


Puasa ke 7 hari tu..aku buat cheese puding...dah lama nak buat..tapi asyik tertangguh je..

so hari tu aku buat la, pastu angah aku sekeluarga datang berbuka sekali..so laju la aku nyer puding ni jalan..

puding aku rasa sedap..rasa macam lemak2 masin sikit...macam tu, nak tahu koorang try la buat ye..



Sumber: Masam Manis
by: Ana

Bahan-bahan:-

13g Serbuk Agar-Agar
1 liter Air
120g Gula
3 biji Telur
120-150g Biskut Cheese - blend halus
1 sb Tepung Kastad
400ml Susu Cair
200g Susu Pekat
50g Mentega
1 sk Coklat Emulco - ana tambah
Cara-cara:

Masak serbuk agar2 dgn air sehingga hancur. Kacau selalu.
Masukkan gula & kacau sehingga sebati.
Ana blander telur sehingga kembang pastu masukkan biskut, susu dan tepung kastad dan blender lagi..
Tuangkan ke dlm adunan agar2 tadi dan masukkan mentega sehinnga sebati.
Tutup api apabila mendidih.

Ana ambil 3,4 cawan agar-agar tadi dicampukan dengan sedikit coklat emulco..

Tuang ke dlm loyang atau acuan dan lapiskan dengan lapisan coklat tu..
Sejukkan sebelum di hidangkan.

@_@

1 ulasan:

  1. emmm sedap yerrr... nk curi reseipi boleh.. hehehe

    *by d way.. u ker yg oder headband coklat polkadot kat Qaseh Shop??.. hehehe... i kenal coz ada pic u gan aryan kat dlm kete.. >_<

    BalasPadam